Pages

ﺩﯾﻦ ﺍﯾﮏ ﮨﮯ ﻓﻘﮧ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮐﯿﻮﮞ


ﺍﻻﺳﺘﻔﺘﺎﺀ
ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻠﻤﺎﺋﮯ ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﮐﮯ ﻋﻠﻢ ﻭ ﻋﻤﻞ ﻣﯿﮟ ﺑﺮﮐﺘﯿﮟ ﻋﻄﺎ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ۔
( ﺁﻣﯿﻦ )
ﻣﻔﺘﯿﺎﻥِ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﯿﮟ ﻋﺮﺽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﺭﺍﮨﻨﻤﺎﺋﯽ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺱ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﮐﺎ ﺣﻞ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎﺋﯿﮟ۔
ﺳﻮﺍﻝ : ﺑﻌﺾ ﺟﮩﻼﺀ ﯾﮧ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﻮﻟﻮﯾﻮﮞ ﮐﮯ ﭘﯿﭽﮭﮯ ﻧﮧ ﻟﮕﻮ ﻣﻌﺎﺫ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﺰﻭﺟﻞ ﯾﮧ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺑﮕﺎﮌ ﺩﯾﮟ ﮔﮯ۔ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ‏( ﻣﻮﻟﻮﯾﻮﮞ ‏) ﺩﯾﻦ ﮐﻮ ﺑﮕﺎﮌ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ۔ ﺟﻮ ﺑﺎﺕ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻦ ﮐﻮ ﺑﮭﺎﺗﯽ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺟﺎﺋﺰ ﺑﺎﻗﯽ ﺳﺐ ﻧﺎﺟﺎﺋﺰ۔ ﺟﺐ ﭼﺎﮨﯿﮟ ﻧﺎﺟﺎﺋﺰ ﮐﻮ ﺟﺎﺋﺰ ﮐﺮﯾﮟ ﻣﺜﻼً ﭘﮩﻠﮯ ﻭﮈﯾﻮ ﮐﻮ ﻧﺎﺟﺎﺋﺰ ﮐﮩﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﺏ ﺟﺎﺋﺰ۔ ﭘﮩﻠﮯ ﭘﺮﻓﯿﻮﻡ ﻧﺎﺟﺎﺋﺰ ﺗﮭﺎ ﺍﺏ ﺟﺎﺋﺰ۔ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﮐﭽﮫ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﻓﻘﮧ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﮨﮯ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻓﻘﮧ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﯾﮧ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﺟﺎﺋﺰ ﻓﻼﮞ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻧﺎﺟﺎﺋﺰ۔ ﺳﺐ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﻓﻘﮧ ﺑﻨﺎ ﺩﯼ ﮨﮯ۔ ﺩﯾﻦ ﺍﯾﮏ ﮨﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﭼﺎﺭ ﺳﺐ ﮐﯽ ﻓﻘﮧ ﺍﻟﮓ ﺍﻟﮓ۔ ﯾﮧ ﺩﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺑﮕﺎﮌ ﮨﮯ ﯾﺎ ﻧﮩﯿﮟ۔ ‏( ﻣﻌﺎﺫ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﺰﻭﺟﻞ ).
ﺣﻀﻮﺭ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺟﻮ ﻣﺬﮐﻮﺭﮦ ﺑﺎﻻ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻟﮑﮭﯽ ﮨﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻥ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﮩﻨﮯ ﺳﮯ ﺑﯿﺰﺍﺭ ﮨﻮﮞ۔ ﻓﻘﻂ ﮐﺴﯽ ﮐﯽ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﻧﻘﻞ ﮐﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻣﯿﺮﮮ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺖ ﻣﺴﻠﻤﮧ ﮐﮯ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﮐﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ۔ ‏( ﺁﻣﯿﻦ ‏) ﺣﻀﻮﺭ ﺍﺱ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻭﺍﺭﺩ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎ ﺩﯾﮟ۔ ‏( 1 ‏) ﻧﺎﺟﺎﺋﺰ ﮐﻮ ﺟﺎﺋﺰ ﮐﮩﻨﮯ ﮐﺎ ﻗﺎﻋﺪﮦ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ؟ ‏( 2 ‏) ﻓﻘﮧ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮐﯿﻮﮞ ﭘﯿﺶ ﺁﺋﯽ؟ ‏( 3 ‏) ﺩﯾﻦ ﺍﯾﮏ ﮨﮯ ﻓﻘﮧ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮐﯿﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺍﺋﻤﮧ ﻣﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺣﮑﻤﺖ ﮨﮯ؟ ﺟﺰﺍﮎ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺧﯿﺮﺍً

ﺍﻟﺠﻮﺍﺏ ﺑﻌﻮﻥ ﺍﻟﻤﻠﮏ ﺍﻟﻮﮬﺎﺏ
ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔
ﻓﺎﺳﺌﻠﻮﺍ ﺍﮬﻞ ﺍﻟﺬﮐﺮ ﺍﻥ ﮐﻨﺘﻢ ﻻ ﺗﻌﻠﻤﻮﻥ۔
( ﺳﻮﺭۃﺍﻻﻧﺒﯿﺎﺀ 7 )
ﻋﻠﻢ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮭﻮ ﺍﮔﺮ ﺗﻢ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﺎﻧﺘﮯ۔
ﺍﻭﺭ ﻓﺮﻣﺎﺗﺎ ﮨﮯ
ﺍﻧﻤﺎ ﯾﺨﺸﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﻣﻦ ﻋﺒﺎﺩﮦ ﺍﻟﻌﻠﻤﺎﺀ۔
( ﺳﻮﺭۃ ﺍﻟﻔﺎﻃﺮ 28 )
ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﮯ ﺑﻨﺪﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮨﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺳﮯ ﮈﺭﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﯽ ﺍﺱ ﻗﺪﺭ ﻓﻀﯿﻠﺖ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻋﻠﯽ ﺍﻻﻃﻼﻕ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﯽ ﺷﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﻣﺬﮐﻮﺭﮦ ﺑﺎﻻ ﮐﻠﻤﺎﺕِ ﺷﻨﯿﻌﮧ ﮐﮩﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻟﻮﮒ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﮐﯽ ﺧﯿﺮ ﻣﻨﺎﺋﯿﮟ۔ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﺎ ، ﻋﻮﺍﻡ ﮨﻮﮞ ﯾﺎ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻦ ﺍﯾﮏ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﻦ ﻧﺎﻡ ﮨﮯ ﻋﻘﺎﺋﺪ ﺿﺮﻭﺭﯾﮧ ﮐﺎ ﺟﯿﺴﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ۔ ﻭﮦ ﺍﯾﮏ ﮨﮯ۔ ﻗﯿﺎﻣﺖ۔ ﻓﺮﺷﺘﮯ۔ ﺁﺳﻤﺎﻧﯽ ﮐﺘﺎﺑﯿﮟ۔ ﺗﻘﺪﯾﺮ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﺑﺮﺣﻖ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﮐﺎ ﺟﻮ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻠﮧ ﺳﮯ ﺻﺮﯾﺤﺎً ﺛﺎﺑﺖ ﮨﯿﮟ ﺟﯿﺴﮯ ﻧﻤﺎﺯ ، ﺭﻭﺯﮦ ، ﺯﮐﻮٰۃ ، ﺣﺞ ، ﻧﮑﺎﺡ ، ﻃﻼﻕ ، ﻋﺪﺕ ، ﺣﻠﺖ ﺑﯿﻊ ، ﺣﺮﻣﺖ ﺭﺑﻮﺍﺀ ﻭ ﻗﻤﺎﺭ ﻭ ﺧﻤﺮ ﻭﻏﯿﺮﮦ۔ ﻣﮕﺮ ﺍﻥ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﮐﯽ ﺗﻔﺼﯿﻼﺕ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﻟﺒﺘﮧ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﻔﺼﯿﻼﺕ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ
ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ۔

ﺟﻦ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺑﻼ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻥ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺷﺮﻉ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺖ ﮐﺎ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﯿﺴﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯽ ﺭﮐﻌﺘﯿﮟ ، ﺗﮑﺒﯿﺮ ﺗﺤﺮﯾﻤﮧ ، ﺭﮐﻮﻉ ، ﺳﺠﺪﮦ ، ﻗﻌﺪﮦ ، ﺯﮐﻮٰۃ ﻣﯿﮟ ﻧﺼﺎﺏ ﺍﻭﺭ ﺳﺎﻝ ﮐﺎ ﮔﺰﺭﻧﺎ ﻭﻏﯿﺮﮦ۔ ﺍﻭﺭ ﺟﮩﺎﮞ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﯾﺎ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﯿﮟ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﻣﻨﻘﻮﻝ ﮨﻮﺍ ﻭﮨﺎﮞ ﺁﺋﻤﮧ ﺩﯾﻦ ﻧﮯ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﮐﯽ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﮐﻮ ﺳﻤﺠﮭﻨﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﯽ ﺟﯿﺴﮯ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﺗﺤﺮﯾﻤﮧ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﻣﯿﮟ ﺭﻓﻊ ﯾﺪﯾﻦ۔ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﮐﺎ ﺭﻓﻊ ﯾﺪﯾﻦ ﮐﺮﻧﺎ ﺁﯾﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﭼﮭﻮﮌﻧﺎ ﺑﮭﯽ ﺁﯾﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺍﺏ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﺎ ﻓﮩﻢ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮨﻮ ﮔﯿﺎﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﻋﻠﻤﯽ ﺍﯾﮏ ﻓﻄﺮﯼ ﺍﻣﺮ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﯽ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮐﻮ }} ﺍﺧﺘﻼﻑِ ﺍﻣﺘﯽ ﺭﺣﻤۃ {{ ‏( ﻣﯿﺮﯼ ﺍﻣﺖ ﮐﺎ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺭﺣﻤﺖ ﮨﮯ ‏) ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﯾﺴﮯ ﻓﮩﻢ ﺩﯾﻦ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﻓﻘﮧ ﮨﮯ ﭼﻮﻧﮑﮧ ﻣﺠﺘﮩﺪﯾﻦ ﺍﻣﺖ ﺑﮩﺖ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻓﮩﻢ ﺩﯾﻦ ﺍﯾﮏ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺳﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﻓﻘﮧ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﯾﺴﮯ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮐﻮ ﺩﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺑﮕﺎﮌ ﮐﮩﻨﺎ ﺟﮩﺎﻟﺖ ﮨﮯ۔ ﺍﯾﺴﮯ ﻋﻠﻤﯽ ﺍﺧﺘﻼﻓﺎﺕ ﺗﻮ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﻣﯿﮟ ﺑﮑﺜﺮﺕ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺭﮨﮯ۔ ﭘﮭﺮ ﺳﺎﺭﯼ ﺍﻣﺖ ﻧﮯ ﺍﻥ ﻓﻘﮩﻮﮞ ﮐﻮ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﺍﯾﮏ ﻓﻘﮧ ﮐﮯ ﭘﯿﺮﻭﮐﺎﺭ ﺍﻭﻝ ﺭﻭﺯ ﺳﮯ ﺁﺝ ﺗﮏ ﺑﻐﯿﺮ ﺗﮑﻔﯿﺮ ﻭ ﺗﻀﻠﯿﻞ ﮐﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﻓﻘﮧ ﭘﺮ ﻋﺎﻣﻞ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﯾﮏ ﻓﻘﮧ ﮐﺎ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻓﻘﮧ ﮐﮯ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﻮ ﺍﺱ ﻓﻘﮧ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﮐﺎﻓﺮ ، ﻓﺎﺳﻖ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﺘﺎ ﺑﻠﮑﮧ ﮨﺮ ﺍﯾﮏ ﻓﻘﮧ ﺑﺎﯾﮟ ﻣﻌﻨﯽ ﺣﻖ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻋﺎﻣﻞ ﮐﻮ ﻋﻨﺪﺍﻟﻠﮧ ﻣﻄﻌﻮﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔ ﺍﺏ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺍِﻥ ﺳﻄﻮﺭ ﺳﮯ ﺟﺎﻥ ﻟﯿﺎ ﮨﻮ ﮔﺎ ﮐﮧ ﻓﻘﮧ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮐﯿﻮﮞ ﭘﯿﺶ ﺁﺋﯽ۔ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺧﻼﺻﮧ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺩﯾﻦ ﮐﮯ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﮨﺮ ﺁﺩﻣﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺳﮯ ﺑﺮﺍﮦِ ﺭﺍﺳﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﺎﻥ ﺳﮑﺘﺎ ﻟﮩٰﺬﺍ ﺍﻣﺖ ﻧﮯ ﺟﺲ ﻣﺠﺘﮩﺪ ، ﻋﺎﻟﻢ ﮐﮯ ﻓﮩﻢ ﺩﯾﻦ ﭘﺮ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﮐﯿﺎ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺩﯾﻨﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﮐﻮ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮ ﻟﯿﺎ۔ ﻭﺭﻧﮧ ﺟﻮ ﻟﻮﮒ ﻓﻘﮧ ﮐﺎ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﻭﮦ ﭨﮭﯿﮏ ﻃﺮﺡ ﺳﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﭘﮍﮪ ﺳﮑﺘﮯ۔ ﻣﺜﻼً ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﮨﺎﺗﮫ ﺑﺎﻧﺪﮬﮯ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﯾﺎ ﭼﮭﻮﮌﮮ ﺟﺎﺋﯿﮟ۔ ﺍﮔﺮ ﺑﺎﻧﺪﮬﮯ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﺗﻮ ﺳﯿﻨﮯ ﭘﺮ ﯾﺎ ﻧﺎﻑ ﮐﮯ ﻧﯿﭽﮯ ﯾﺎ ﮐﻤﺮ ﭘﺮ۔ ﺍﮔﺮ ﭘﮩﻼ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ ﮐﯽ ﻓﻘﮧ ﮨﮯ۔ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮﯾﮟ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﻨﺒﻞ ﮐﯽ ﻓﻘﮧ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﺗﯿﺴﺮﺍ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﺍﭘﻨﺎﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﮐﯽ ﻓﻘﮧ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﭼﻮﺗﮭﺎ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﮯ۔ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﮐﺴﯽ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻓﻘﮧ ﺳﮯ ﻓﺮﺍﺭ ﻣﻤﮑﻦ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺭﮨﺎ ﯾﮧ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﮧ ﺩﯾﻦ ﺍﯾﮏ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻓﻘﮧ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﮐﯿﻮﮞ ﮨﯿﮟ؟ ﺩﺭﺍﺻﻞ ﺩﯾﻦ ﺳﺐ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﺎ ﻣﻘﺼﺪ ﻭﺣﯿﺪ ﮨﮯ۔ ﮨﺮﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺩﯾﻦ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﭼﺎﮨﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﮩﯿﮟ ﺍﺱ ﻣﻘﺼﺪ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﻓﻘﮧ ﺳﮯ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﺳﮯ ﺩﯾﻦ ﮐﻮ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ۔ ﺟﯿﺴﮯ ﮐﺴﯽ ﺷﮩﺮ ﮐﺎ ﮔﮭﻨﭩﮧ ﮔﮭﺮ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﭼﺎﺭ ﯾﺎ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺭﺍﺳﺘﻮﮞ ﮐﯽ ﺍﻧﺘﮩﺎ ﮔﮭﻨﭩﮧ ﮔﮭﺮ ﮨﻮ ﮔﺎ۔ ﺍِﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﻓﻘﮧ ﺭﺍﺳﺘﮧ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺭﺍﺳﺘﻮﮞ ﮐﺎ ﻣﻨﺘﮩﯽٰ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻼﻡ ﮨﮯ۔
ﺗﻤﺎﻡ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﮐﺎ ﺣﺎﺻﻞ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﯽ ﻭﺍﺿﺢ ﮨﺪﺍﯾﺎﺕ ﭘﺮ ﮐﺴﯽ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﮐﺎ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﻟﺒﺘﮧ ﻭﮦ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺟﻦ ﮐﺎ ﻭﺍﺿﺢ ﺣﻞ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﺗﻼﺵ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺎ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻣﺠﺘﮩﺪﯾﻦ ﺍﻣﺖ ﻧﮯ ﻏﻮﺭ ﻭ ﻓﮑﺮ ﮐﯿﺎ ﮐﮩﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻓﮑﺮ ﻣﺘﻔﻖ ﮨﻮ ﮔﺌﯽ ﺍﻭﺭ ﮐﮩﯿﮟ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﻧﻔﺴﺎﻧﯿﺖ ﭘﺮ ﻣﺒﻨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﻧﯿﮏ ﻧﯿﺘﯽ ﭘﺮ ﻣﺒﻨﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﺳﯽ ﻟﺌﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﻘﮧ ﮐﮯ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﯾﮏ ﺩُﻭﺳﺮﮮ ﮐﻮ ﺍﺧﺘﻼﻑِ ﻓﮑﺮ ﮐﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺑﺮﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﺘﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻗﺴﻢ ﮐﮯ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩﯼ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﺗﮏ ﭘﯿﺶ ﺁﺗﮯ ﺭﮨﯿﮟ ﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﻓﮑﺮ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺣﻞ ﺗﻼﺵ ﮐﺮﺗﮯ ﺭﮨﯿﮟ ﮔﮯ۔ ﺍﻥ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﯿﮟ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﮨﻮ ﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﮐﮩﯿﮟ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺍﻭﺭ ﯾﺎﺩ ﺭﮐﮭﺌﮯ ﮐﮧ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺑﺮﯼ ﭼﯿﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ ﺑﺮﯼ ﭼﯿﺰ ﮨﮯ۔ ﺍﺏ ﻭﯾﮉﯾﻮ ﺍﻭﺭ ﭘﺮﻓﯿﻮﻡ ﮨﯽ ﮐﻮ ﻟﮯ ﻟﯿﺠﺌﮯ ﮐﭽﮫ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺟﻮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮐﭽﮫ ﻋﺪﻡ ﺟﻮﺍﺯ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ۔ ﺍﮔﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﺿﺢ ﻟﻔﻈﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﭼﯿﺰﻭﮞ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺁ ﺟﺎﺗﺎ ﺗﻮ ﮐﺲ ﮐﯽ ﻣﺠﺎﻝ ﺗﮭﯽ ﮐﮧ ﺩﻭ ﺭﺍﺋﮯ ﺯﻧﯽ ﮐﺮﺗﺎ ﻣﮕﺮ ﮕﮧ ﻭﺍﺿﺢ ﺣﮑﻢ ﻧﮩﯿﮟ ﺁﯾﺎ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺣﻞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻏﻮﺭ ﻭ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﻧﺎ ﮨﻮ ﮔﺎ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﮯ۔ ﻣﮕﺮ ﺍﺱ ﻣﺴﺌﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﻗﻮﻡ ﻧﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ۔ ﺍﯾﺴﺎ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺭﺣﻤﺖ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﺴﮯ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺳﮯ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮐﺮﻧﺎ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ ﺍﻭﺭ ﺟﮩﺎﻟﺖ ﮨﮯ۔
ﻭﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﻋﻠﻢ ﺑﺎﻟﺼﻮﺍﺏ
طالب دعا محمد لقمان سمناکے شافعی
صدر مدرس مدرسہ عربیہ نورالعلوم راجہ پور9422800951 📲